torsdag 8. desember 2016

Adventskalender 8. desember 2016

Hei!

8. desember, og i dag er det igjen min tur til å inspirere dere. 
Tidligere år var jeg flink å laget julekort hele året, men de siste årene har det blitt ganske hektisk i innspurten.... Dette er et motiv som er ganske enkelt å fargelegge, og jeg har en følelse av at det blir flere som får et kort som ligner dette i år :)
Kortet jeg har laget til i dag er med et stempel fra Tiddly Inks, jeg mener det heter JOY.


Jeg har fargelagt med disse Copic:
hud : E000, 00, 02, 11, 21, 93
hår: E41, 42, 43, 44
Kjole og vinger: B000, 00, 01, 02




Hadde besøk av min svigerdatter i dag, og hun ymtet frempå om jeg kom til å bake de gode Sarah Bernhardt kakene i år. Hadde vel kanskje glemt de litt, men kjente nesten smaken av de - så da må de bakes :)

Her er en oppskrift jeg har brukt:
Mandlemakroner:
250 gr mandler
3 dl melis
2 eggehviter

Mal mandlene, bland med melid og rør inn eggehvitene.
Legg deigen i 35 topper på bakepapir, og stek midt i ovnen, 200 grader, 10 min

Sjokoladekrem:
150gr smør
1,5 dl melis
2 eggeplommer
2 ts kakao
2 ss vann

Pisk smør og melis til smørkrem. Pisk inn eggeplommer, kakao og vann.
Smør kremen på makronene, sett de på ett brett og putt dem i fryseren.

Sjokoladeglasur:
200 gr kokesjokolade
3 ss delfiafett 
Smeltes i vannbad

De frosne kakene dyppes i sjokoladeglasuren. Avkjøl.

Jeg oppbevarer disse kakene i fryseren, de tiner veldig fort - og blir like fort borte fra kakefatet :)

Ha en flott dag!

Klem fra Siv