lørdag 3. desember 2016

Adventskalender 3. desember 2016


3.luke i kalenderen hos Copic Marker Norge ♥

Mange liker å gi bort ei flaske vin til jul - enten som julegave 
eller vertinnegave i et selskap. Da er det ekstra koselig å gi bort 
ei flaske som er pyntet med julepapirer og et fargelagt motiv.

Jeg har brukt den samme nissen som på siste kortet jeg hadde, men denne 
gangen har jeg redigert bort leken som nissen drar på - 
all den tid motivet skulle på ei flaske vin :)
PS! Det er lurt å feste papiret rundt korken/toppen
med litt lim - kjedelig om flaska går i golvet
fordi den glir ut av papiret...!


Fargene jeg har brukt er:
Hud: E11, E21,E00,E000,E93
Hår: E25,E23,E27
Rødt: N5,E19,E07,R27,R24
Grått: W5,W3,W1,W00
Brunt: E44,E43,E42,E41

 Hver søndag i advent - og noen kvelder ellers også, lager vi oss gløgg med mandler
og rosiner, tenner lys og spiser litt av julebaksten - den som er ferdig nå.
Juledagene går liksom så fort, og det er fint å kose seg sammen med de
aller nærmeste i dagene før - kanskje spille litt kort, sette på
julemusikk eller bare snakke sammen.
Når unga var små leste jeg ofte julefortellinger disse stundene...

Her har du oppskrift på sandnøtter - ei julekake som både er god og som er fin
å bake sammen med unga - så sett på litt julemusikk og ha det gøy med baking...

Sandnøtter
125gr smør
125gr sukker
~ røres hvitt
250gr potetmel
75gr hvetemel
1ts vaniljesukker
2ts bakepulver
~ rull små kuler som trykkes flate med en gaffel på toppen
 st.v 225°C ca.7 minutter (skal være helt lyse oppå)

Her hos Copic Marker Norge vil du hver dag finne ny inspirasjon i adventstida - så følg med ♥




Ingen kommentarer: