onsdag 14. desember 2016

Adventskalender 14. desember 2016


Da er det bare 10 dager igjen, og julekortene må snart sendes om de skal nå fram til jul.
Jeg har holdt på med noe spennende om dagen...
fargelegge oppå lysbord - skikkelig no-lines:)

Lysbrettet er også fra Too Corporation som leverer Copic tusjene, og det var 
spennende å prøve ut denne måten å fargelegge på.
Dette var mitt første forsøk, så jeg valgte meg et motiv som
 jeg var godt kjent med - og som passet til julekort.

 Her ser dere underveisbilder - jeg klarte ikke å få tatt gode bilder med bare lys fra 
brettet, men jeg har lagt et motiv med svarte linjer under som jeg fargelegger etter.

For å lage trærne har jeg lagt under en diecut med trær fra Magnolia.

Fargene jeg har brukt er:
Rød: W3,E19,E07,R24
Grå: W5,W3,W1,W00
Brun: E44,E43,E42,E41
Snø: C3,C1,C00
Gjerde: E37,E33,E31,Blender
 
 Kortet er forøvrig et shaker-kort fylt med "snø".

♥♥♥
En lørdag eller søndag rett før jul er vi alltid i skogen for å finne oss et juletre. 
Det har vært tradisjon hjemme her i 20 år nå, og fortsatt er gutta med ut 
i skogen. Denne dagen er en skikkelig kosedag - vi pakker ned pølser, ved, 
pledd, sjokolade og kakao - og sag da:) Vi har jo fått oss faste plasser å "campe" 
etterhvert og går ut fra den for å lete etter et fint lite tre som passer hos oss. 
Men først fyrer vi opp bål og lager sitteplasser, leker oss litt i snøen... gutter er gutter 
uansett alder, så det blir en skikkelig snøballkamp - er jo med jeg og da:)
Det er deilig med pølser grillet over bålet, varm kakao og litt sjokolade eller julekaker 
etter den økta - og så er det så hyggelig å være sammen en dag ute i skogen.

Dette kortet passet jo fint til vår lille tradisjon ♥

Sender med oppskrift på deilige sjokoladekjeks som er enkle å bake:

100 gr smør
1 kopp sukker
1 halvpisket egg
1 1/2 kopp hvetemel
1/2 ts bakepulver
1/2 plate kokesjokolade

Rør sammen, pass på at smøret ikke er for varmt slik at sjokoladen smelter, 
og sett på plate med teskje.
Stekes midt i ovnen v.225°C ca.10 minutter. 

Lykke til♥



Ingen kommentarer: