tirsdag 15. juli 2014

Sommer, sol og jordbær

Ellen 54 front skrått PSLørdag kveld for en drøy uke siden fikk jeg bestilling på et bursdagkort. Det måtte være ferdig mandag morgen, så jeg satt og koste meg med et sommerlig jordbærkort på søndagen. Mottaker av kortet er nemlig veldig glad i jordbær.
Ellen 54 frontJeg er glad i papir og lag på lag, så jeg har ikke mindre enn 43 paneler totalt på kortet mitt. Et snev av galskap muligens? Bortsett fra to hele ark med Bazzill Vanilla, er faktisk alt av kartong og mønsterark på dette kortet rester. Det føles godt at det minker litt i restehaugen, den klarer på mystisk vis å vokse helt av seg selv likevel. Arkene jeg har brukt er fra Lantliv-serien til Maja Design. Jeg har brukt både for- og bakside på arkene "Jordgubbar o glass" og "I min rabatt".
Ellen 54 Justinklined Strawberry potDet fine jordbærmotivet fant jeg hos Justinklined, de har mange fine digistempler. Det er printet ut og fargelagt med Copics. Jeg har prøvd å lage litt liv i bladene ved å bruke tre forskjellige grønnkombinasjoner, noen er duse, noen mørke og noen skikkelig skarpe i fargen. Jeg har gjort noe lignende med bærene, så noen bær ser modnere ut enn andre, det er jo sånn i virkeligheten også, ikke alle modnes likt!

Ellen 54 Justinklined strawberry pot CopicsTil slutt fargene jeg har brukt på motivet mitt. Jeg har også brukt E09, E07, E08 og E04 til rust helt nederst på potten, men de glemte jeg å få med meg på bildet mitt, og jeg er sommerlat nok akkurat nå til at jeg ikke orker å lage et nytt bilde... På jordbærene har jeg brukt 4-5 farger på hvert bær, så de gangene jeg har startet med R59 har jeg R24 eller R22 som den lyseste fargen på bæret. Hvis R22 derimot er den mørkeste fargen på bæret mitt har jeg YG0000 som den lyseste, fordi bæret da ikke er modent. Og så har jeg en haug med varianter innimellom, der både R29, 27 og 24 er den mørkeste fargen på bæret. 

Et lite triks er å ta blåfargene rundt motivet før du begynner på resten, da slipper du å være forsiktig med fargen og å være redd for å få masse rødt utenfor bærene hvis du går over streken, rødt er nemlig en vanskelig farge å "viske bort".

Resten av kortet finnes det bilder av på bloggen min. Håper alle der ute får en fantastisk fin sommerdag!

Ingen kommentarer: