lørdag 4. mai 2013

Copic Airbrush system

Flere i Designteamet er lykkelige eiere av Copic Airbrush System. Til i dag har vi lekt oss litt med det, og vil gjerne få vise dere litt av det Airbrushen kan brukes til.

Siv:
Jeg er utrolig godt fornøyd med Airbrushen min. Den har utrolig mange muligheter, og her viser jeg dere litt av det jeg bruker den mest til. Har ikke laget kort av disse ennå, men følg med.... ;)

Bakgrunn med maske fra Prima:


 Her har jeg igjen brukt maske:


Her er noen blomster jeg har airbrushet, pluss en bit netting jeg ikke ville ha hvit lengre:


Gunn:

Nå har jeg hatt en liten stund, eller rettere sagt - en god stund med ren moro. Jeg har lekt meg med airbrushen igjen.
Jeg har laget ett staffelikort hvor jeg har brukt Marianne dies, denne er en av mine favoritter. I tillegg har jeg brukt blomster fra Prima og Kort og Godt.
Motivet er fra Rick St. Dennis.

Alt jeg har brukt her- vel nesten alt var i utgangspunktet hvitt. Og alt er farget med airbrushen og copics.

 her ser dere alt jeg har brukt airbrushen på (glemte å ta bilde før jeg starta)
Her er fargene jeg har brukt


i tillegg til å airbrushe har jeg embosset med klar embossingpulver bakgrunnen som går i chasmere og blått. Jeg har også lagt hel panel i vellum bak "pynte" disen.

Hovedmotivet
Har jeg brukt disse fargene på:
Hud:E0000-000-00-01
Lepper: RV42-R22-56
Øyne: G43-24-YG97-E89
Hår:E43-57-79
Hatt/skjerf/smykke:BV0000-V01-15-17-RV52+ Atyou Spica Pink
Pels: C00-C2+ multiliner brush Cool Grey

Da var alt dette gjort og da var det bare å prøve å få dette til å bli ett staffelikort.
Her kommer en liten bildeserie med det ferdige resultatet.








Kjersti
Jeg trives også godt med airbrush verktøyet, det har så mange muligheter. I dag skal
jeg vise en Tim Holtz inspirert tag og et kort der jeg har laget himmel bak motivet.


Tagen er airbrushet i fire farger, og jeg valgte å dele den med BG75 og BG72 oppe
og B21 nede. Langs kanten rundt hele har jeg brukt C3. Detetter sprayet jeg tagen med
Activator spray for å få dråpeeffekt. Teksten er embosset i Espresso farge og
øyenstikkeren er en sjablon som jeg sprayet på helt til slutt.
Båndet - seam binding - er også sprayet med airbrush og Activator.



Så til kortet...

Her har jeg brukt en diecut for å lage himmelen - legger den på, sprayer litt, flytter skyen, sprayer....
Dette er en veldig enkel måte å lage skyer på, de kan kanskje få litt "tegneserie" preg, men jeg
liker absolutt resultatet - gir litt liv til motivet.

Enkelt verktøy i bruk - en diecut, Airbrush og Copic tusj - jeg har brukt B000.

Og slik ble resultatet:)

Gro:

Har endelig fått testet Air Brushen min som jeg fikk til jul. Det ble ikke noe ferdig kort, men fant ut at jeg hadde lyst til å se om det fungerte å bruke den på metallpynt. Har en god del av den blanke sorten, som jeg tenkte var fin å prøve på, og her ser dere resultatet:


Jeg ble spesielt fornøyd med denne:


Her har jeg brukt samme farge, men den nederste var malt med gesso fra før, og den har fått et mattere utseende:


Bladene ble da også finere når de ble grønne?


Her har jeg testet Air brush fra copic
Har brukt to forskjellige masker fra Kreativ Scrapping.
Motivene fra Kenny K  er stemplet og maskert. Så er bakgrunnen laget med copic og Air brush.
Fargene jeg har brukt på bakgrunnen her er:
Y32-35-38. + SVART.

Her er det brukt:
R81-83-85-89.

E39-37-35-33-31 +SVART

På den siste her er det kun tallene som har blitt sprayet med C10-7-5-3.

Håper vi klarte å inspirere til litt lek med airbrushen, send gjerne bilder av
det dere har laget på mail til oss, så vi får se hvor gøy dere har det.

Vi vil vise fram det som kommer inn, og har også en overraskelse på lur til en av dere :)

Klemmer fra Siv, Gunn, Kjersti, Gro og Trine

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW!!!!!! Så mye flott dere har laget jenter :-)Så moro å se så masse forskjellig. Takk for herlig inspirasjon :-)
Klem fra Anne