søndag 27. januar 2013

Krympeplast

Hei
Av og til hender det at det plumber opp en ide i hodet og den blir liksom ikke borte før man har prøvd den ut.
I mitt hodet var det krympeplast... altså, jeg så får meg ett Saturated Canary motiv fargelagt på krympeplast for å bli en del av ett bokmerke.

Vel, det er ikke alle ideer som blir  til ett flott resultat. Dette ble slett ikke som jeg tenkte. Men, etter å ha fundert ei stund fant jeg ut at jeg skulle dele med dere likevel.
Det kan jo være greit å få se det som ikke blir helt perfekt også... alle gjør jo sånne prosjekt innimellom.

Vel, jeg fant frem motivet jeg ville bruke, og dette er et digistempel, printa det ut på hvit krympeplast for det er kun det jeg har.
Men, jeg glemte noe viktig på veien... jeg burde ha rubbet krympeplasten med litt sandpapir først...
Motivet kom bra printa ut, ikke noe i veien med det. Men, krympeplasten er glatt og glossy og da funker ikke fargelegginga med copic optimalt...


Dere ser at motivet virket rart.  De lyse fargene kommer best ut, det samme med de små flatene. En annen ting som er viktig å huske på at fargene blir mye sterkere og dypere når man har krympet, slik at det kan være lurt å ha mindre farge på.
Teksten har jeg stemplet med memento, tror egentlig jeg vil anbefale å bruke stazon på den.
Men, jeg fant ut at når jeg nå hadde begynt på dette prosjektet skulle jeg gjennomføre det åkke som. Så jeg krympet motivet, og det ble ikke så aller verst egentlig. Jeg hadde på glossy accent for å beskytte motivet bedre. Deretter fant en tag fra ei bukse, som var enkel og delikat med ferdig bånd på, Jeg satte på perler og motivet på den orginale tråden og lagde knute som jeg også hadde glossy accent på for å hindre at det løsnet. Laget en  liten tekst med glistermerkebokstaver på baksiden og på forsiden fant jeg ett klistermerkmotiv og tekst, limte på og .... Voila... ferdig bokmerke.

Det ferdige resultatet ble greit og jeg bruker det som bokmerke og der funker det perfekt. Men, jeg hadde det moro underveis og jeg prøvde noe nytt. Noen ganger er det jo det som er det viktigste i denne hobbyen. 
Fargene jeg har brukt på motivet er:
Hud: E0000-000-00-95
Øyne: BG01-B95
Lepper. RV42-R22
Hår: E30-34-25-47
Genser: R85-56-RV69
Bukse: N2-6
Blomst:V15-RV42-69


Så poenget mitt med dette innlegget.... hmm. Jo prøv noe nytt og ha det gøy. Det er ikke bestandig at man må ha ett perfekt resultat for at man skulle bli fornøyd.

Ønsker dere alle en fin søndag!

2 kommentarer:

Kjersti sa...

For en flott ide Gunn, dette må prøves! Fint at du deler det som ikke gikk etter planen også - så slipper jeg å gjøre det samme...:)
Ha ei fin uke!
Klem fra Kjersti:)

Trine sa...

Så flott:)